Основни задаци:
- Нега, очување и унапређење здравља деце (програмске и превентивно здравствене активности)
- Подстицање свих аспекта развоја – физичког, интелектуалног и социјално-емоционалног
- Уважавање специфичности узраста и задовољавање индивидуалних потреба за намирењем деце
- Стварање подстицајне васпитне средине (физичке и социјалне) у којој ће дете стицати нова искуства по сопственом програму, откривајући себе, друге и своју околину и у којој ће бити активно у складу са својим потребама и могућностима
- Системско праћење дечијег развоја и напредовања, здравственог стања деце и размена информисања родитеља
Овим програмом је обухваћено васпитање детета од 3 године до поласка у припремни-предшколски програм. Програм се реализује кроз годишње, месечно и дневно планирање у складу са узрасним могућностима, потребама и интересовањима деце.
Кроз различите, креативно осмишљене игре и активности подстиче се интеракција међу децом, ствара топла и подстицајна атмосфера за учење и развој различитих способности и вештина.
Приоритетни задаци васпитно образовног рада са децом су:
- стварање повољне средине за учење и развој
- богаћење и подстицање дечијег развоја и напредовање кроз социјални, емоционални, когнитивни и моторички развој
- праћење развојних и индивидуалних карактеристика
- стицање позитивне слике о себи
- развијање поверења у себе и друге
- подстицање самосталности, индивидуалне одговорности и аутентичности
- култивисање дечјих емоција
- подстицање вербалне и невербалне комуникације и креативног изражавања
Кроз програм васпитно-образовног рада деца проширују постојећа и стичу нова знања , развијају самопоштовање и самопоуздање, радне навике, маштовитост и креативност.
Предшколска група пролази кроз адекватну припрему за полазак у школу путем обраде садржаја из развоја говора, упознавања околине и развоја почетних математичких појмова.
Задаци васпитно-образованог рада:
- Подстицање осамостаљивања деце (брига о себи, другима, сналажење у социјалном окружењу, формирање радних навика, самосталност у изражавању, решавању проблема, стварању, иницирању, доношењу одлука, што подразумева помоћ одраслих само у мери која је неопходна;
- Подршка физичком развоју (подстицање природног раста и развоја, задовољавање дечије потребе за кретањем и моторном активношћу)
- Јачање социо-емоционалне компетенције (развој позитивне слике о себи. самопоуздање, изградња социјалних сазнања и вештина, изграђивање односа према другима, учење од других, заједничко доношење правила, активно грађење односа са другима – што подразумева развој самоконтроле и емпатије у атмосфери међусобног прихватања и уважавања);
- Подршка сазнајном развоју (подршка развоју интелектуалних функција и операција; мишљење, говора, памћења, опажања, маште), кроз омогућавање деци да истражују, уочавају нове везе, проналазе податке и анализирају их, да стварају и траже нове начине решавања проблема и испитивања нових предпоставки;
- Неговање радозналости (уважавањем и подстицањем природне дечје радозналости, потребе за сазнавањем и проширивањем искуства и учења као намерна, циљу усмерена активност ослоњена на лични, унутрашњи циљ детета, не само изазвана споља);
- Поштовање индивидуалности и подстицање креативности (уважавање личног темпа сваког детета, његових потреба , стила учења, начина доживљавања и истраживања, коричћења различитих медија за истраживање, спонтаних стваралачких способности)
- Сарадња са родитељима
- Зимоваља и летовања
- групни или индивидуални програм припреме и допуне који обухватају читав низ диференцираних програма, којима се подстичу различите сфере развоја детета( вербални, интелектуални, развој фине моторике ...).